Britský výrobca luxusných áut Aston Martin v 1. štvrťroku 2021 výrazne znížil svoju stratu vďaka prudkému nárastu predaja, najmä svojho nového športového úžitkového vozidla DBX. Najobľúbenejšia automobilová značka Jamesa Bonda vykázala za prvé tri mesiace 2021 stratu pred zdanením vo výške 42,2 milióna libier (48,68 milióna eur). Na porovnanie, vlani v 1. štvrťroku mala stratu 110,1 milióna GBP.

Celkové tržby sa v uplynulom kvartáli viac ako zdvojnásobili, na 224,4 milióna GBP z 88,8 milióna GBP minulý rok. „Potešil ma náš výkon v prvých troch mesiacoch roka, priniesol výsledky v súlade s našimi očakávaniami dobrého rastu a pokroku na ceste k lepšej ziskovosti a generovaniu hotovosti,“ uviedol vo vyhlásení riaditeľ Tobias Moers.

Automobilka Aston už pred vypuknutím pandémie nového koronavírusu zápasila so slabým globálnym dopytom. Začiatkom roka 2020 sa jej podarilo získať finančnú injekciu od kanadského miliardára Lawrenca Strolla, ktorý sa stal novým predsedom predstavenstva. Stroll podľa vlastných slov spolu s ďalšími investormi veria v budúcnosť a potenciál automobilky, ktorá prechádza transformáciou a má ambíciu stať sa jednou z najväčších značiek luxusných áut na svete.

Príchod prvého SUV, modelu DBX, ktorý zišiel z výrobnej linky v júli 2020, pomohol spoločnosti odraziť sa smerom nahor. DBX sa v 1. štvrťroku podieľal 55 % na celkovom predaji vozidiel. Aston dodal v období január-marec dealerom 1353 áut. Spoločnosť potvrdila celoročný odhad predaja na úrovni 6000 vozidiel. Stroll si dal za cieľ zvýšiť do roku 2025 ročný predaj vozidiel na 10 000 kusov.

(tasr, min)