Americký dodávateľ elektronických hlasovacích systémov Smartmatic USA zažaloval vo štvrtok televíznu stanicu Fox News a dvoch bývalých právnikov Donalda Trumpa za nactiutŕhanie v súvislosti s ich nepodloženými tvrdeniami o volebných podvodoch. Spoločnosť požaduje odškodné vo výške 2,7 miliardy dolárov (2,26 milióna eur). Vo štvrtok o tom informovala agentúra AP. Žaloba menuje právnikov Sidneyho Powella a Rudyho Giulianiho, ktorých obviňuje zo šírenia nepodložených tvrdení, že firma Smartmatic USA pomohla „ukradnúť“ prezidentské voľby v USA. Tie sa konali 3. novembra 2020.

Tento 285-stranový dokument ďalej menuje aj troch moderátorov televízie Fox News, ktorá podľa žaloby odvysielala najmenej 13 správ, v ktorých tvrdila alebo naznačila, že firma Smartmatic v súčinnosti so socialistickou vládou Venezuely zmanipulovala výsledky hlasovania vo voľbách. Táto údajná „dezinformačná kampaň“ pokračovala dokonca aj potom, ako vtedajší americký minister spravodlivosti William Barr povedal, že ministerstvo spravodlivosti nedokázalo nájsť dôkazy o podvode, píše AP.

Fox News obvinenia odmieta. Powell a Giuliani sa k nim doposiaľ nevyjadrili. Konkurenčná firma Dominion Voting Systems už predtým v tejto súvislosti zažalovala Powella aj Giulianiho, požadujúc odškodné vo výške 1,3 miliardy dolárov (1,09 milióna eur), pripomína AP.

(tasr)