V Bielorusku vyhlásili za extrémistický ďalší proopozičný spravodajský web. Do tejto kategórie spadá v krajine už 300 stránok.

Nezávislý spravodajský web Belorusskij Partizan, ako aj všetky jeho účty na sociálnych sieťach, boli v Bielorusku označené za extrémistické.

Rozhodnutie o tom bolo prijaté ešte 12. novembra, ale na webovej stránke ministerstva financií sa táto informácia objavila až v pondelok.

Informoval o tom aj web Belaruspartisan.by, ktorý pripomenul, že v Bielorusku je za extrémistické považovaných viac ako 300 webov.

Belaruspartisan.by na svojej stránke uvádza, že v redakcii sú „presvedčení, že slobodu názoru nemožno považovať za extrémizmus. Sme presvedčení, že sociálny zmier sa nedosahuje zákazmi a cenzúrou“ a avizujú, že zvážia ďalšie kroky.

Spoločensko-politický spravodajský web Belorusskij Partizan bol založený v novembri 2005. Pri jeho zrode stáli novinári, ktorí utiekli z Bieloruska – na čele s Pavlom Šarametom. Tento kritik bieloruského režimu a neskôr i Ruska zahynul v roku 2016 v Kyjeve pri výbuchu bomby nastraženej v aute.

V septembri 2021 bol prístup na stránku z územia Bieloruska zablokovaný.

S blokovaním prístupu na vybrané weby začali bieloruské úrady po prezidentských voľbách, ktoré sa konali 9. augusta 2020. Krátko po nich bolo zablokovaných vyše 50 webov a médií, vrátane Spojenými štátmi podporovanej rozhlasovej stanice Radio Svaboda či poľskej satelitnej televízie Belsat, ktorá mapuje hlavne Bielorusko.

Európska únia označila prezidentské voľby v Bielorusku za neslobodné a nespravodlivé a odsúdila násilné zásahy zo strany polície. Alexandra Lukašenka, ktorý bol vyhlásený za víťaza volieb, Západ neuznal ako legitímnu hlavu štátu.

(tasr)