Gröhling vyzýva, aby ľudia ostali cez prázdniny doma a zminimalizovali cestovanie a stretávanie sa s inými ľuďmi. Napriek horšej epidemickej situácii sa zatiaľ darí držať situáciu na školách stabilnú a vyhnúť sa vzniku ohnísk. Svoju prosbu o zváženie očkovania adresuje aj tým, ktorí sa ešte pre vakcínu nerozhodli. V tlačovej správe o tom informoval odbor komunikácie a marketingu ministerstva školstva.

Vďaka vysokej zaočkovanosti zamestnancov škôl, skrátenej karanténe, ako aj vďaka tomu, že plošné zatváranie škôl sa nedeje a zatvárajú sa iba individuálne triedy, sa zatiaľ darí školy udržať v bezpečnom režime. Skrátenie karantény znamená, že žiaci ostávajú na dištančnom vzdelávaní do 7 dní a následne sa vracajú do školy.

V minulom týždni podľa odboru komunikácie rezortu školstva nahlásili školy 0,7 percenta žiakov s aktívnym ochorením COVID-19 a 1,4 percenta zamestnancov s aktívnym ochorením COVID-19. „Aj tieto údaje ukazujú, že školy zatiaľ fungujú bezpečne a že prednostné očkovanie zamestnancov škôl, ktoré sme presadili na jar, sa vyplatilo. Školy nie sú ohniskami nákazy, ale nie sú ani odrezané od diania okolo nás,“ zdôrazňuje minister. Práve v okresoch s nižším zaočkovaním a v okresoch v tmavšej farbe je aj viac žiakov v karanténe. Podľa komunikačného odboru rezortu školstva sú medzi nimi napríklad okresy Prešov, Martin, Bardejov, Sabinov, Stará Ľubovňa, Tvrdošín či Svidník.

Minister dodal, že aj naďalej platí, že školy sa plošne zatvárať nebudú. Podľa pravidiel Úradu verejného zdravotníctva sa zatvoria iba jednotlivé triedy, v ktorých sa objaví pozitívna osoba. „Iba my sami môžeme ovplyvniť to, ako bude situácia na každej jednej škole vyzerať. Prevencia, očkovanie a obozretnosť pomôže udržať triedy otvorené čo najdlhšie,“ uzavrel minister.

Na základe údajov, ktoré každý týždeň nahlasujú školy ministerstvu vyplýva, že práve v okresoch s nižším zaočkovaním a s horšou farbou je aj viac žiakov v karanténe. Situáciu môže obzvlášť zhoršiť obdobie sviatkov, keď mnohí cestujú naprieč Slovenskom. Medzi okresmi, kde je miera dištančnej výučby vyššia, situácia na školách úzko kopíruje situáciu v jednotlivých okresoch. Všeobecne platí, že čím je stav v okrese horší, tým viac tried funguje cez dištančné vzdelávanie.

(sita)