Covidové deti prišli o zážitky, majú psychické problémy a trpieť možno budú aj v zamestnaní, hovorí učiteľka gymnázia v rozhovore s Evou Struhárňanskou v Štandarde.
Ak deti nepochopili učivo na hodine, zväčša po mesiaci skončili v pyžame s desiatkami nespravených úloh a neumytými vlasmi, opisuje učiteľka zo žilinského gymnázia dištančné vzdelávanie. Na jej žiadosť zachoval Štandard jej meno v anonymite. Existovalo milión spôsobov na podvádzanie a deti ich podľa jej skúseností využili. Pre zrušené maturity niektoré deti trpeli, do budúcnosti by mala ostať aspoň ústna časť, myslí si.

„Dištančné vzdelávanie si vyžadovalo „time management“ a touto schopnosťou nedisponuje každé dieťa. Niekto mohol byť šikovný a múdry, ale pokým si nedokázal rozdeliť úlohy, bol čoskoro v záplave vecí a nestíhal. Bolo treba zručnosť navyše. Ak malo dieťa tri hodiny online a zvyšné štyri hodiny na vypracovanie zaslaných dištančných úloh, muselo to presne stíhať. Ak niečo nepochopilo, čas sa naťahoval, nedali sa zvládnuť všetky úlohy a prenášali sa do ďalších dní. Časový manažment bolo vidieť u detí, ktoré si všetko spisovali a mali systém. Veľa detí bolo stratených len preto, že si nevedeli zorganizovať čas. V takom prípade im ani neostával čas ísť von a celé dni strávili neefektívnym učením“, hovorí učiteľka gymnázia zo Žiliny.

Celý rozhovor si môžete prečítať v denníku Štandard.

(fan)