Množstvo domácich potravín v letákoch sa zníži. Pripúšťa to agrorezort, ktorý sám navrhol vyškrtnúť zákonnú povinnosť propagovať v letákoch minimálne 50 percent potravín so slovenským pôvodom.

Podľa portálu Webnoviny, ktorý o iniciatíve informoval, obchodné reťazce tento postoj vítajú. Zároveň tiež negarantujú, že budú domáce potraviny propagovať v takej miere ako doteraz.

Súčasné vedenie ministerstva pôdohospodárstva navrhuje, aby reťazce vo svojich letákoch iba informovali, akým percentom sú v nich domáce potraviny zastúpené.

Dôvodom zmeny legislatívy boli podľa súčasného vedenia agrorezortu obavy, že Európska komisia (EK) Slovensko za spomenutú povinnosť zažaluje.

Proti sú však výrobcovia potravín, ktorí argumentujú, že slovenské potraviny boli povinnosťou, ktorú do legislatívy zaviedla Slovenská národná strana (SNS), zviditeľnené.

Nespokojnosť s krokmi rezortu už prejavila Únia hydinárov Slovenska, Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora a Zväz pekárov a cestovinárov, podľa ktorého sme svedkami zarážania ďalšieho klinca do rakvy slovenského potravinárstva.

„Nízka konkurencieschopnosť slovenských potravín tkvie v nízkej podpore oproti konkurentom z okolitých krajín, dlhodobým investičným dlhom, vysokým odvodovým zaťažením a nízkym tempom spájania sa domácich producentov do odbytových družstiev či iných odbytových firiem,“ zdôraznil pre portál NášVidiek predseda Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Martin Krajčovič.

Súčasným šéfom ministerstva, ktorého ovláda OĽaNO, je od začiatku júna Samuel Vlčan. V kresle vystriedal Jána Mičovského, ktorý podal za zvláštnych okolností demisiu a za ešte zvláštnejších sa ju krátko nato pokúšal vziať späť.

Foto: TASR/AP

(tod)