Spoločnosť Orange extrémne zvýšila cenu za volania na zákaznícku linku. Za hovor chce odteraz účtovať 1,5 eur.

Po spojení s operátorom infolinky si Orange od 25. augusta pýta 1,5 eura za hovor. Doposiaľ pritom hovor stál len 5 centov za minútu. Samotné volanie na linku však spoplatnené nie je. Poplatok sa zákazníkovi započíta až po spojení s operátorom, správu priniesol portál Aktuality.

Spoločnosť nárast ceny zdôvodňuje rastúcim počtom volaní na linku 905, kvôli čomu bolo ťažšie sa na linku dovolať a spôsoboval dlhšie čakacie doby na spojenie s operátorom. Klienti vraj majú využívať iné kanály, kde môžu operátora kontaktovať. Ide o online čet, sociálne siete, zákaznícku zónu či aplikáciu Môj Orange. Na zákazníckej linke 905 sa chce Orange podľa vlastných slov venovať komplexnejším problémom, pri ktorých je potrebný dlhší čas na riešenie.

Zákazníci s neobmedzeným paušálom u iného poskytovateľa za hovor na linku a prepojenie s operátorom poplatok neplatia, keďže nejde o číslo so špeciálnou tarifikáciou. Tí, ktorí využívajú predplatenú kartu či program s obmedzenými jednotkami, budú platiť ako za hovor do inej siete. Extra príplatok 1,5 eura tiež neplatia.

Orange takto prakticky kopíruje krok O2, ktorý od mája 2020 zvýšil poplatok za spojenie s operátorom z 0,5 na 1 euro za hovor.

V Telekome spojenie s operátorom nie je spoplatnené. V sieti 4ka stojí volanie s asistentom rovnako ako klasický hovor, teda 0,04 eura za minútu.

(mic)