Európska lieková agentúra skúma, či u ľudí zaočkovaných vakcínou proti koronavírusu Pfizer/BioNTech existuje riziko vzniku zriedkavého zápalového syndrómu. V piatkovom vyhlásení uviedla, že posudzuje prípad 17-ročného Dána, u ktorého sa po podaní očkovacej látky vyskytol zápalový multisystémový syndróm. Medzičasom sa stihol zotaviť.

Európska lieková agentúra (EMA) uvádza, že niekoľko prípadov spomenutého syndrómu bolo hlásených aj v iných častiach Európy a zopár zaznamenali aj v Spojených štátoch. Tento syndróm je závažné zápalové ochorenie, ktoré postihuje viacero častí tela a môže zahŕňať silnú horúčku, únavu, bolesť v hrudníku a dýchacie ťažkosti.

„V tejto fáze nedochádza k žiadnym zmenám na súčasných odporúčaniach EÚ týkajúcich sa používania vakcín proti ochoreniu COVID-19,“ uviedla EMA s tým, že vyhodnocuje údaje z iných krajín s cieľom zistiť, či môže byť vakcína proti koronavírusu zodpovedná za tento zriedkavý syndróm.

EMA už skôr poznamenala, že po podaní vakcíny Pfizer/BioNTech sa u menšieho počtu ľudí môže vyskytnúť zápal srdcového svalu, no dodáva, že výhody očkovania naďalej prevažujú nad možnými rizikami.

(sita)