Aplikácia TikTok dokáže rýchlo odhaliť, aký obsah chcete vidieť. Potrebuje na to iba informáciu o čase, ktorý ste strávili nad nejakým typom videa.

Denník Wall Street Journal zverejnil video, v ktorom ukazuje, ako TikTok ovplyvňuje informačný kanál užívateľov. Investigatívci uskutočnili experiment, v rámci ktorého vytvorili účty botom a priradili im určité záujmy. Tí „sledovali“ videá na TikToku, pozastavovali alebo prehrávali si tie, ktoré obsahovali obrázky a hashtagy súvisiace s ich záujmami.

Sociálna sieť dávnejšie uviedla, že užívateľský kanál For You sa formuje na základe zdieľaní, lajkov, sledovaní a obsahu videí, s ktorými interagujete, ako aj od nastavení účtu, ako sú jazyk a miesta, kde sa nachádzate. Zistenia WSJ to potvrdili.

Algoritmus zohľadňuje každé opätovné pozretie niektorého videa či dlhšie pozeranie určitého typu obsahu.

Môže sa teda stať, že sledujete video, ktoré vás zaskočí, ale algoritmus nedokáže vyhodnotiť vaše pocity, a preto ho neodlíši od obsahu, ktorý sa vám skutočne páči a chcete ho vidieť viac. Viacerí ľudia tak majú v odporúčaniach videá, ktoré nezohľadňujú ich záujmy. Problém nastáva, ak sa im venuje prílišná pozornosť.

https://twitter.com/JoannaStern/status/1417855481956143107

O všetkom rozhodujú vzhliadnutia

Každému z botov priradili vyšetrovatelia z WSJ vek a lokalitu. Následne mu začali vytvárať „záujmy“, avšak nie prostredníctvom ich priameho naťukania do aplikácie. Spoliehali sa len na opätovné pozeranie videí a obrázkov s rovnakými hashtagmi.

(viac…)

Zadajte váš email a čítajte mesiac zadarmo alebo sa prihláste do svojho účtu.

Zdieľať

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.