Beloch je chudý, černoch má byť tlstý. Volá sa to dekolonizácia protičernošského telesného násilia

Čo sa skrýva za kultom škaredosti? Len nová forma ovládania. O bizáre americkej progresívnej doliny píše Martin Weiss.

raper spevák Rick Ross Na archívnej snímke z 29. septembra 2012 Rick Ross v Atlante. Ross robil reklamu na Reebok. Foto: TASR/AP

Pozrite sa na instagramový účet The Rich Kids of Instagram. Zoskupuje fotografie, ktoré zdieľajú mladí, bohatí, vystatujúci sa ľudia dnešného sveta. Čoskoro zistíte, že táto globalizovaná kultúra je navýsosť uniformná. Dominuje jej niekoľko luxusných značiek, ktoré si z nejakého dôvodu práve tento ľudský typ očividne obľúbil viac ako iné – autá Lamborghini a Bentley, oblečenie a doplnky Louis Vuitton a Versace, šampanské Dom Perignon. A ešte jedna vec je zvláštna. Zatiaľ čo ich predchodcovia by sa v nejakom alternatívnom minulom storočí fotografovali na Instagram v spoločenských oblekoch a róbach, výnimočne v športovom oblečení, tí dnešní sú oveľa neformálnejší. Tým nemyslíme džínsy, ale skôr tepláky. Presnejšie, teplákové súpravy a tenisky luxusných značiek.


Vytvorte si účet zadarmo
alebo sa prihláste do svojho účtu a dočítajte tento článok.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami