Moje ezdravie: Trapas aplikácie NCZI je vizitkou štátu

Peter Bielik Generálny riaditeľ Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) Peter Bielik. Zdroj: TASR - Jakub Kotian.

Každú sobotu informujeme o nových technológiách, zaujímavých aplikáciách a novinkách zo sveta smartfónov a inej elektroniky. Dnes bude témou domáca apka.

Zamerali sme sa na aplikáciu Národného centra zdravotníckych informácií, ktorá má prekvapivo zlé hodnotenia. Aplikácia Moje ezdravie vznikla pre smartfóny s operačným systémom Android aj iOS.

Hodnotenia používateľov majú niekoľko mesiacov, najstaršie sú z obdobia prvého plošného testovania koncom októbra minulého roka. Väčšina je negatívna a Moje ezdravie si v oboch obchodoch s aplikáciami vyslúžilo nelichotivé priemery 2,0 a 2,8 bodov z piatich.

Bez covid passu alebo prihlasovania na testovanie

Žiadnu chválu nie je možné nájsť ani v recenziách, kde ľudia tvrdia, že ide o „zbytočnú aplikáciu“. Niektorí z nich poukázali aj na konkrétnejšie nedostatky. Aplikácia údajne nie je schopná zobrazovať tzv. covid pass a chýba možnosť objednať sa na testovanie. Z toho vyplýva, že aplikácia týmito možnosťami v minulosti disponovala.

Sami sme ju vyskúšali, ale okrem nových správ súvisiacich s pandémiou sme neobjavili žiadne užitočnejšie funkcie. Nájdu sa tu často kladené otázky a odpovede, trápne je, že väčšina z nich nie je aktuálna.

Slepá ulička v aplikácii

V pravom hornom rohu aplikácie sa nachádza malá žltá ikonka, ktorá obsahuje informáciu, že v prípade záujmu o vyšetrenie ochorenia COVID-19 treba vyplniť formulár na stránke korona.gov.sk.

Mätúce to nie je tak ako popis na stránke aplikácie Moje ezdravie. „Súčasťou aplikácie je aj formulár, prostredníctvom ktorého môže občan požiadať o vyšetrenia na COVID-19,“ píše sa na nej. To ale nie je pravda, keďže obsahuje len informáciu, pričom ani odkaz na web nie je funkčný.

Posledná aktualizácia v januári

Moje ezdravie prešlo poslednou aktualizáciou v januári. Hlavne od toho momentu sa začali hromadiť negatívne hodnotenia. Zaujímavé je, že tím vývojárov, čiže Národné centrum zdravotníckych informácií, presne od toho obdobia prestalo reagovať na spätnú väzbu používateľov.

Na dôvody, prečo aplikácia dostala aktualizáciu, ktorá sa stala predmetom negatívnej odozvy, sme sa opýtali priamo vývojárskeho tímu NCZI. Na naše otázky zatiaľ neodpovedali, článok budeme radi aktualizovať, keď sa vyjadria.

Existujú digitálne náhrady?

Zaujímavou náhradou aplikácie je digitálny covid automat, o ktorom Štandard písal v tomto článku. Ponúka prehľad o aktuálnych opatreniach v jednotlivých okresoch pre každého, kto navštívi webovú stránku automat.gov.sk.

Stále úplne nenahrádza funkcie, po ktorých volajú ľudia v recenziách na Moje ezdravie. Na sledovanie aktuálnych informácií aplikácia môže byť užitočná, ale pre potreby vyšetrenia či opatrení je nutné využiť webové stránky, ktoré koniec koncov obsahujú tie isté informácie.


Ďalšie články