Pekný medzinárodný deň žien? Zrejme nie pre korporáciu Burger King, ktorá sa neúspešne pokúsila naskočiť na progresívnu vlnu. Na spoločnosť sa zosypala vlna kritiky na sociálnych sieťach.

Britská pobočka známej siete reštaurácií rýchleho občerstvenia Burger King v pondelok 8. marca na MDŽ zverejnila na Twitteri správu, že „ženy patria do kuchyne“. Korporácia tým podľa vlastných slov chcela poukázať na nedostatok ženských kuchárok v reštauráciách.

Pôvodný príspevok Burger Kingu. Zdroj: Twitter.com

„Ak chcú, samozrejme. Len 20 percent kuchárov sú ženy. Dali sme si za úlohu zmeniť pomer pohlaví v reštauračnom priemysle tým, že uľahčíme zamestnankyniam ísť cestou kulinárskej kariéry,“ pokračoval Burger King v nadväzujúcom príspevku. Spoločnosť tým chcela zvýrazniť svoj nový program kulinárskeho štipendia pre ženy.

Z očividných dôvodov sa však takáto snaha o reprezentáciu progresívnych cností nestretla s pochopením. Burger King neskôr pôvodný príspevok zmazal a uverejnil namiesto neho ospravedlnenie.

https://twitter.com/BurgerKingUK/status/1369036021925638154

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.