Skúste byť menej belošskí. Aj tak znejú rady v jednom z materiálov, ktoré použila svetoznáma spoločnosť Coca-Cola pri školení svojich zamestnancov o rozmanitosti a inklúzii.

Výrobca nápojov Coca-Cola čelí veľkej kritike po tom, ako na verejnosť unikli zábery z jej interného školenia ohľadom „rozmanitosti“. Na týchto snímkach je totiž možné vidieť, že spoločnosť svojim zamestnancom odporúča, aby skúsili byť „menej bieli“. Informuje o tom portál Newsweek.

Na prípad upozornila aktivistka Karlyn Borysenková, ktorá dostala spomínané zábery od jedného zo zamestnancov, ktorý sa na školení zúčastnil. Počas neho mali pracovníci dostávať rady a odporúčania, ako byť „menej bieli, menej arogantní, menej istí sami sebou“ či menej defenzívni. Zamestnanci majú mať podľa predstáv aj menej solidarity s inými belochmi či byť menej apatickí.

Podľa ďalšej z kariet sú všetci belosi v Spojených štátoch a všeobecne v západnom svete učení, že sú prirodzene nadradenejší iným ľuďom len preto, že sú bieli. Prezentácia sa tiež odvoláva aj na neznámy výskum, podľa ktorého si už trojročné deti uvedomujú, že „je lepšie byť belochom“.

https://twitter.com/DrKarlynB/status/1362774562769879044

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.