Skúste byť menej belošskí. Aj tak znejú rady v jednom z materiálov, ktoré použila svetoznáma spoločnosť Coca-Cola pri školení svojich zamestnancov o rozmanitosti a inklúzii.

Výrobca nápojov Coca-Cola čelí veľkej kritike po tom, ako na verejnosť unikli zábery z jej interného školenia ohľadom „rozmanitosti“. Na týchto snímkach je totiž možné vidieť, že spoločnosť svojim zamestnancom odporúča, aby skúsili byť „menej bieli“. Informuje o tom portál Newsweek.

Na prípad upozornila aktivistka Karlyn Borysenková, ktorá dostala spomínané zábery od jedného zo zamestnancov, ktorý sa na školení zúčastnil. Počas neho mali pracovníci dostávať rady a odporúčania, ako byť „menej bieli, menej arogantní, menej istí sami sebou“ či menej defenzívni. Zamestnanci majú mať podľa predstáv aj menej solidarity s inými belochmi či byť menej apatickí.

Podľa ďalšej z kariet sú všetci belosi v Spojených štátoch a všeobecne v západnom svete učení, že sú prirodzene nadradenejší iným ľuďom len preto, že sú bieli. Prezentácia sa tiež odvoláva aj na neznámy výskum, podľa ktorého si už trojročné deti uvedomujú, že „je lepšie byť belochom“.

Jeden z nástrojov

V reakcii po prevalení škandálu spoločnosť Coca-Cola potvrdila, že takéto školenia skutočne organizuje, aj keď sa podľa vlastných slov na tento typ vzdelávania nesústreďuje. Vraj ide o súčasť snahy vybudovať „inkluzívne“ pracovné prostredie. Hovorca firmy Chris Pandolfo tiež dodal, že spomínané záznamy pochádzajú z verejne dostupných zdrojov na stránke LinkedIn Learning.

Školenia o diverzite spoločnosti Coca-Cola podľa neho využívajú viacero zdrojov, ktorých súčasťou je aj LinkedIn Learning, odkiaľ sa preberajú texty či videá pre rôzne oblasti vzdelávania – vrátane tém „diverzity, rovnosti a inklúzie“. Spomínaný kurz z LinkedIn pochádza od americkej autorky Robin DiAngelovej, známej podporovateľky kontroverznej kritickej rasovej teórie, ktorú kritici označujú ako nepokryte rasistickú voči belochom.

Kritika od konzervatívcov na seba nenechala dlho čakať. V USA sa proti uvedeným praktikám ohradila napríklad afroamerická politická komentátorka Candace Owensová, ktorá vyzvala zamestnancov Coca-Coly, aby podali na spoločnosť žalobu.

„Pokiaľ by korporácia poslala zamestnancom školenie poučujúc černochov, ako môžu byť ‚menej čierni‘, svet by vybuchol a nasledovali by právne žaloby,“ píše Owensová. Aktivistka verí, že ľudia tejto spoločnosti očividný rasizmus a diskrimináciu spočítajú.

Britský politik a bývalý europoslanec Nigel Farage vo svojom videu rovnako nešetril kritikou: „Význam je tu jasný, no nie? Biela je zlá; biela znamená nadradenosť; biela znamená, že sa pozeráte zvrchu na každého iného; biela znamená, že ste vinní!“

Vydržte, hlasujete...

Ďakujeme za váš hlas...

Už ste hlasovali...

0

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.