13. júla, 15:58

Boj o taxíky. Kto a prečo sa bije za Uber

Boj o taxíky. Kto a prečo sa bije za UberIlustračné foto: TASR/Štefan Puškáš

Zaujímavé zistenie: bývalá holandská eurokomisárka Neelie Kroesová tajne lobovala za záujmy digitálno-taxikárskej firmy Uber, hoci vlastne nesmela. Za Uber sa podobne tajne bil aj francúzsky prezident Emmanuel Macron [vtedy vo funkcii ministra hospodárstva, pozn. red.]. V našich pomeroch by sa tomu povedalo korupcia, v európskych by sa tomu malo hovoriť úplne rovnako. Zase jeden príklad toho, ako veľký biznis a veľká politika rady „spolupracujú“.

Nie že by bol Uber nejakým stelesnením diabla, skôr išlo o vektor nevyhnutnej zmeny. Klasická taxislužba bola už dlho zrelá na reformu. Kto si ešte pamätá jazdenie taxíkom pred 15 – 20 rokmi, trochu ho pri tej spomienke zamrazí: stereotypom vodiča, zvlášť vo veľkých mestách plných turistov, bol vychechtaný chlap v teplákoch, voziaci úbohé cudzojazyčné kavky z letiska do centra jedným smerom za vysoké ceny.

Okrádaniu zákazníkov pomocou rôznych sofistikovaných zariadení ako Turbo (ktoré roztočilo tachometer rýchlejšie, takže ste zdanlivo prešli viac) venovali vtedajší vodiči taxislužby značné úsilie a okolo lukratívnych destinácií, ako napríklad pražského letiska, vznikali dohody pripomínajúce koexistenciu Camorry s N’dranghetou. Či sa v tomto mumraji figúrok z podsvetia vyskytovali aj nejakí slušnejší a čestnejší jedinci, ťažko povedať: všetku pozornosť médií pohlcovali tí druhí. Varovanie pred podvodnými taxikármi bolo bežnou súčasťou turistických bedekrov nielen pre Prahu.

Pred storočím to bolo ešte horšie

(viac…)

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.