Nový Dieselgate? Hyundai a Kia čelia podozreniu z nezákonnej manipulácie s emisiami

pexels-erik-mclean-12072285 Foto: Pexels.com

Nemecké úrady vyrazili v európskych centrálach oboch spomínaných automobiliek na neohlásenú inšpekciu. Hyundai a Kia sú totiž podľa frankfurtskej prokuratúry podozrivé z toho, že viac ako 200-tisíc vozidiel oboch značiek má pod kapotou namontované zariadenie schopné nezákonne manipulovať s emisiami. „Razie“ prebiehajú v objektoch v Nemecku a Luxembursku a podľa agentúry Reuters tlačový hovorca spoločnosti Hyundai už oznámil, že kórejský koncern s úradníkmi spolupracuje.

Až 140 policajtov vyrazilo cez týždeň v sprievode úradníkov na prehliadku celkovo ôsmich budov, ktoré patria kórejskému koncernu Hyundai v Nemecku a Luxembursku. Obe spomínané značky totiž čelia vážnemu obvineniu zo strany frankfurtskej prokuratúry, že vo svojich naftových modeloch používali nezákonné odpojovacie zariadenie v bližšie nedefinovanom systéme na redukciu emisií.

Okrem firiem Kia a Hyundai sa vyšetrovanie týka tiež americkej spoločnosti BorgWarner, ktorá je jedným z najväčších dodávateľov automobilových komponentov na svete a patrí jej tiež Delphi Technologies. Práve Delphi je údajne jednou z dvoch firiem, ktoré mali kórejskému konglomerátu poskytnúť príslušný software. Tou druhou je podľa agentúrnych správ Robert Bosch GmbH.

Kia i Hyundai svorne potvrdili, že neohlásená inšpekcia v ich objektoch skutočne prebieha a dodávajú, že s úradmi spolupracujú. Podobne sa k tomu podľa agentúry Bloomberg postavil i BorgWarner a Bosch, k situácii sa ale odmietli ďalej vyjadrovať.

Tento prípad sa týka automobilov vybavených dieselovými motormi, pričom celkovo má ísť až o 210-tisíc vozidiel vyrobených do roku 2020. Autá by mohli byť vybavené systémom, ktorý v bežnej premávke buď „masívne obmedzoval“, alebo kompletne deaktivoval techniku určenú k znižovaniu emisií. Zákazníci o tom, že ich model porušuje stanovené pravidlá podľa prokuratúry, samozrejme, nevedeli.

Nemecké úrady sú na podobné prípady mimoriadne citlivé zhruba od roku 2015, keď automobilovým priemyslom zamával škandál Dieselgate, v ktorom americké úrady vyšetrovali nemecký koncern Volkswagen.

Text pôvodne vyšiel na portáli Topspeed.sk. Vychádza so súhlasom redakcie.


Ďalšie články