Obezita spôsobuje problémy nielen v bežnom živote, ale v momentálnej situácii patrí k faktorom, ktoré najviac komplikujú priebeh ochorenia COVID-19. Napriek tomu sa nájdu médiá, ktoré obezitu ospravedlňujú či dokonca oslavujú. Tento spôsob zmýšľania na sociálnych sieťach rozširujú aj vplyvní influenceri.

Tvorcovia februárového vydania svetoznámeho ženského magazínu Cosmopolitan sa rozhodli propagovať v progresívnych kruhoch čoraz viac presadzovanú myšlienku „body positivity“, teda pozitívneho zmýšľania o vlastnom tele, nech už je akékoľvek. Idea sama o sebe nie je nevyhnutne zlá, keby jej moderné prevedenie nezačalo skôr pripomínať propagáciu obezity ako zdravého životného štýlu.

Minimálne tak pôsobí februárová titulka Cosmopolitanu, ktorá vzbudila na verejnosti tvrdú kritiku. Jednou z trojice žien na obálke magazínu je totiž 30-ročná blogerka a influencerka Callie Thorpeová, ktorá podporuje pozitívne zmýšľanie o vlastnom tele ako aj módu pre obéznych ľudí. Na Instagrame má vyše štvrť milióna sledujúcich, ktorí ju obdivujú za to, že aj keď má nadváhu, tak tvrdí, že je to v poriadku, kým sa tak cíti dobre.

Thorpeová je spoločne s ďalšími desiatimi ženami súčasťou článku, ktorého heslo znie: „Toto je zdravé“. Niektorých ľudí aj odborníkov tento prístup v čase šírenia koronavírusu pobúril. Postup svetoznámeho magazínu považujú za oslavovanie obezity ako niečoho zdravého, aj napriek tomu, že ľudia s nadváhou majú v porovnaní s ostatnými pacientmi dokázateľne ťažšie priebehy ochorenia COVID-19.

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.