Ako chráni Európska únia superboháčov. Majitelia Ferrari dostali výnimku

Ťaženie proti spaľovacím motorom v osobných autách prebieha súbežne po dvoch koľajách. Jednu sme minulý týždeň videli v Európskom parlamente, keď odhlasoval zákaz nových áut so spaľovacími motormi od roku 2035. Druhá sa v takej chvíli dostáva do tieňa. Je to príprava novej emisnej normy E-7, ktorú jej tvorcovia chcú dotiahnuť tento rok, teda počas českého predsedníctva EÚ.

Výstava Autosalón v Incheba Expo Aréna v Bratislave Na snímke Ferrari SF90 Stradale. Foto: TASR/Jakub Kotian

Norma stanovuje pre autá limity emisií nie zdravotne neškodlivého oxidu uhličitého, ale skutočne zdraviu škodlivých častíc, ako sú oxidy dusíka, organické látky či pevné častice. Tie je možné nastaviť tak prísne, že to cenu motorov s predhrievacími prvkami vyženie tak vysoko, aby začali byť cenovo konkurencieschopné elektromobilom. E-7 pôsobí ako poistka zelených pre prípad, že by azda generálny zákaz spaľovacích motorov ešte niekto nejako zhatil alebo oddialil, predovšetkým na Európskej rade. Norma E-7 je poistka, ktorá môže koniec spaľovacích motorov privodiť ešte skôr ako v roku 2035.


Vytvorte si účet zadarmo
alebo sa prihláste do svojho účtu a dočítajte tento článok.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami