Štúdia: Deti narodené počas pandémie majú menej rozvinuté verbálne, motorické aj kognitívne schopnosti

Prvotné štúdie naznačujú, že deti narodené počas pandémie majú obmedzenejšie schopnosti než tie narodené pred covidom. Či sú tieto zmeny vratné, zatiaľ nevedno.
Štúdia z prostredia Spojených štátov naznačuje, že pandémia COVID-19 negatívne ovplyvnila aj tých najmenších. Hoci deti neboli rizikovou skupinou čo do úmrtí na infekciu SARS-CoV-2, zasiahli ich lockdowny, povinné rúška a sociálny dištanc.
Zatvorené škôlky, školy, parky či ihriská narušili možnosti vzdelávania sa detí, obmedzili ich hry a interakciu s inými deťmi a znížili úroveň fyzickej aktivity, konštatujú autori zatiaľ nerecenzovaného výskumu. Deti sa ocitli vo výrazne odlišnom ekonomickom, psychosociálnom a vzdelávacom prostredí, než na aké sme boli zvyknutí.
To však nie je všetko. Reštrikcie a zvýšený stres mali zrejme vplyv aj na tých, ktorí svetové zmeny vnímali len cez matku.