14. júna, 05:57

Štúdia: Deti narodené počas pandémie majú menej rozvinuté verbálne, motorické aj kognitívne schopnosti

Štúdia: Deti narodené počas pandémie majú menej rozvinuté verbálne, motorické aj kognitívne schopnostiIlustračné foto: TASR/Roman Hanc

Prvotné štúdie naznačujú, že deti narodené počas pandémie majú obmedzenejšie schopnosti než tie narodené pred covidom. Či sú tieto zmeny vratné, zatiaľ nevedno.

Štúdia z prostredia Spojených štátov naznačuje, že pandémia COVID-19 negatívne ovplyvnila aj tých najmenších. Hoci deti neboli rizikovou skupinou čo do úmrtí na infekciu SARS-CoV-2, zasiahli ich lockdowny, povinné rúška a sociálny dištanc.

Zatvorené škôlky, školy, parky či ihriská narušili možnosti vzdelávania sa detí, obmedzili ich hry a interakciu s inými deťmi a znížili úroveň fyzickej aktivity, konštatujú autori zatiaľ nerecenzovaného výskumu. Deti sa ocitli vo výrazne odlišnom ekonomickom, psychosociálnom a vzdelávacom prostredí, než na aké sme boli zvyknutí.

To však nie je všetko. Reštrikcie a zvýšený stres mali zrejme vplyv aj na tých, ktorí svetové zmeny vnímali len cez matku.

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.