12. júna, 06:22

Disney vidí v kritike seriálu rasizmus, v Číne s ním však problém nemá

Disney vidí v kritike seriálu rasizmus, v Číne s ním však problém nemáPlagát Star wars v Číne. Foto: twitter/@raykwong

Fanúšikovia sci-fi ságy Star Wars sa koncom mája dočkali dlho očakávaného seriálu Obi-wan Kenobi, ktorý naň nadväzuje. Pre mnohých je však seriál sklamaním a terčom kritiky aj pre postavu, ktorú stvárňuje černoška. Voči kritike sa filmový gigant Disney ostro ohradil s tvrdením, že ide o rasizmus. Firma Disney pritom v minulosti upravila plagát určený pre čínsky trh tak, aby na ňom zanikol herec čiernej farby pleti.

Na seriál o Obi-wan Kenobim fanúšikovia Star Wars dlho čakali, mnohí však po jeho vydaní ostali sklamaní. Na portáli Rotten Tomatoes získal od recenzentov skóre len 55 percent, na stránke csfd.cz si vedie trochu lepšie so 71 percentami. Kritika zaznieva na margo detinskosti seriálu, vytvárania takzvaných dier v celkovej zápletke série či na niektoré nové postavy. Časti fanúšikov nesadla napríklad záporná hrdinka Reva Sevander, ktorú stvárnila herečka tmavej farby pleti Moses Ingram.

Firma Disney si to spojila s rasizmom, voči ktorému sa na sociálnej sieti ostro ohradila. Terčom kritiky však táto postava nie je pre svoju farbu pleti, hoci sa určite nájdu aj rasistické komentáre. Podľa fanúšikov je postava nekvalitne spracovaná a točí sa okolo nej priveľká časť deja, pričom diváci očakávali väčšiu pozornosť venovanú najmä Kenobimu, po ktorom je pomenovaný celý seriál.

Ako poukazuje známy konzervatívny komentátor Ben Shapiro vo svojej šou, zrejme sa Disney pokúša skryť zodpovednosť za zle napísanú postavu za rasizmus. Nebolo by to po prvý raz.

Ďalšie články