11. júna, 13:04

Prichádzajú časy, keď podnikatelia a trh práce začnú viac myslieť na mamy

Prichádzajú časy, keď podnikatelia a trh práce začnú viac myslieť na mamyIlustračné foto: TASR/AP
Anna Čujová Študentka ekonómie.

Firmy začínajú chápať, že matkám na trhu práce najviac pomôžu benefity zamerané na poskytovanie starostlivosti o dieťa. Zrejme to bude ešte dlhá cesta, otázkou je, kedy to pochopí štát.

Ešte nedávno počas pandemických lockdownov sa matky ocitli v zložitej pozícii: museli byť súčasne spoľahlivé a výkonné zamestnankyne, učiteľky, pestúnky, kuchárky a podobne. K dispozícii zamestnávateľovi aj rodine, zvlášť deťom. Pokiaľ predtým ženy plnili všetky tieto roly automaticky a pomimo práce, zamestnávatelia si to veľmi nevšímali. Bola to súkromná vec. Stačilo však, aby sa pracovníci začali častejšie pýtať na dovolenku kvôli zatvoreným škôlkam alebo sa cez kameru počítača na firemných poradách prizreli realite pandemických domácností, aby si uvedomili, že jediný spôsob, ako nestratiť kvalitný ľudský kapitál potrebný v ich biznise, je postarať sa o deti svojich zamestnancov.

Tento benefit vo forme starostlivosti o dieťa je najnovšie aj jedným z ostatných postcovidových trendov v súťaži firiem o získanie a udržanie si zamestnanca. Hoci nejde o úplnú novinku, táto myšlienka naberá na popularite, čo môže byť prelom v politike poskytovania benefitov nielen zo strany súkromných firiem, ale aj príležitosť a návod na prorodinnú politiku pre štát. Na dodatok, child-care benefit – ako sa zohľadneniu starosti o dieťa po anglicky hovorí v podnikateľskej hantírke – má šancu uspieť aj ako riešenie pre chudobou ohrozené matky samoživiteľky.

Prvé z kola von

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.