9. júna, 06:04

Pandemické opatrenia v školách nezabrali a zhoršili zdravie detí, tvrdí nemecký vládny expert

Pandemické opatrenia v školách nezabrali a zhoršili zdravie detí, tvrdí nemecký vládny expertNa snímke prváci s ochrannými rúškami v triede na ZŠ Hroncova, Košice. Foto: František Iván/TASR

Drastické obmedzovanie výučby počas koronavírusovej pandémie nielen nepomohlo, ale prispelo k značnému nárastu iných problémov, napríklad s duševným zdravím alebo obezitou. Aj tak možno zhrnúť kritické zistenia, ku ktorým v rámci nemeckých reálií dospel medicínsky expert a člen poradného tímu kancelára Olafa Scholza, vedec Reinhard Berner. Hoci jeho vedeckí kolegovia prínos pandemických opatrení ocenili, Berner efekt povinných rúšok v školách spochybňuje.

Množstvo opatrení, ktoré Nemecko prijalo s cieľom zastaviť šírenie koronavírusu, bolo nielen zbytočných, ale viedlo ku kríze duševného a fyzického zdravia. To sú závery nemeckého profesora Reinharda Bernera, člena Rady expertov spolkovej vlády, ktorá aktívne radí kancelárovi Olafovi Scholzovi.

Berner je okrem iného riaditeľom Polikliniky detského a dorastového lekárstva na Univerzite v Drážďanoch. Spracoval takzvanú metaštúdiu, v ktorej porovnával obmedzenia v Nemecku s menej prísnymi opatreniami v iných štátov. Účinok lockdownu a rúšok spochybnil.

Berner najskôr porovnal Nemecko a susedné Švajčiarsko s veľmi rozdielnym prístupom k rušeniu výučby a dospel k záveru, že frekvencia výskytu ochorenia medzi deťmi bola v oboch štátoch takmer identická.

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.