6. júna, 05:58

Emisná norma Euro 7 bude riešiť širšiu škálu znečistenia. Spomína sa aj prach z bŕzd

Emisná norma Euro 7 bude riešiť širšiu škálu znečistenia. Spomína sa aj prach z bŕzdFoto: Pexels.com

A je to tu, odborná verejnosť už začína tušiť, prečo sa príchod normy Euro 7 zdržiava. V pozadí sa stále rieši jej metodika aj limitné hodnoty a ako sa ukazuje, s príchodom elektromobilov na cesty si začína všímať už aj ich emisie. Emisná norma Euro 7 už bude s veľkou pravdepodobnosťou riešiť aj emisie prachových častíc z brzdových obložení.

Okolo emisnej normy Euro 7 sa rozpútalo hotové peklo. Zákonodarcovia ju mali už dávno predstaviť a automobilky už mali vedieť, na aké limitné hodnoty musia navrhovať svoje nové autá. Nič z toho sa však zatiaľ neudialo a ako sa ukazuje, dôvodom bola nová, podstatne zložitejšia a komplexnejšia metodika. Medzi ekologickými aktivistami, politikmi, konštruktérmi a ekonómami sa totiž rozpútala doslova horlivá debata, v ktorej si každý presadzuje to svoje. 

Zrejmé je len to, že Euro 7 už mala byť dávno známa, no nie je. Ako sa však zdá, konečne nebude zohľadňovať len emisie vychádzajúce z výfukov samotných áut. Začne posudzovať aj environmentálny dopad elektromobilov, čo je pri posudzovaní vplyvu áut na životné prostredie úplná novinka.

Aktivisti, no aj konštrukčné tímy niekoľkých automobiliek už dávno upozorňovali na nerovnosti, ktoré pri posudzovaní vplyvu áut na životné prostredie medzi elektromobilmi a autami so spaľovacím motorom panujú.

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.