Keď po párty príde opica: Dedoles má vážne problémy. Chýba mu hotovosť, žiada ochranu pred veriteľmi

Dedoles Reklamný klip Dedoles. Zdroj: Youtube

Spoločnosť Dedoles čelí po expanzii a investíciách v uplynulých rokoch problémom s dostatkom hotovosti. Firma prijala racionalizačné opatrenia, pripravila ozdravný plán a požiadala súd o ochranu pred veriteľmi a o umožnenie reštrukturalizácie. V piatok o tom informovala PR manažérka spoločnosti Jana Galera Matúšová.  

„Realizácia reštrukturalizačného plánu za podpory a spolupráce veriteľov je najlepšou alternatívou nielen pre samotnú firmu, ale najmä jej zamestnancov, dodávateľov, obchodných partnerov a zákazníkov,“ uviedla spoločnosť. Firma nie je dočasne schopná splácať včas svoje záväzky napriek tomu, že v tomto roku generuje miliónové mesačné tržby na trhoch v 21 krajinách.

V roku 2020 firma vykázala podľa portálu FinStat tržby necelých 50 miliónov eur a zisk 3,4 milióna eur. Firma sa pripravovala na ambiciózny rastový program. Počas uplynulého roka zásadným spôsobom zvýšila počet zamestnancov a investovala do marketingu a budovania značky, ale aj do informačných systémov a najmä do poloautomatizovaného nového skladu.

Čas na uzdravenie

Zámery spoločnosti však nevyšli. Pre pokles trhu, vojnu na Ukrajine a všeobecnú neistotu spotrebiteľov z rastúcej inflácie k očakávanému rastu neprišlo. „V Dedolese sa nám za desať rokov podarilo vybudovať unikátny biznis model, ktorý je schopný reagovať na aktuálne potreby zákazníka, stali sme sa tak najväčším slovenským e-shopom. To, že náš model funguje dobre, dokazujú nielen finančné ukazovatele v uplynulých rokoch, ale aj to, že napriek zložitým časom sme stále schopní generovať tržby, expandovať a predávať naše produkty v 21 krajinách. Dedoles preto potrebuje iba získať čas na ozdravenie, na čo chceme využiť dostupné legislatívne nástroje. Nehľadáme cestul, ako odpísať naše dlhy, ale práve naopak, chceme splatiť naše záväzky,“ priblížil riaditeľ spoločnosti Jaroslav Chrapko.

Súčasťou reštrukturalizačného procesu je aktívny predaj tovaru. Dedoles má skladové zásoby, ktorých hodnota podľa firmy z pohľadu očakávaných tržieb prevyšuje existujúce záväzky. Predaj tak naďalej prebieha bez prerušenia a naskladnený tovar spoločnosť distribuuje svojim zákazníkom. „Realizácia ozdravného plánu za podpory a spolupráce veriteľov je cestou k tomu, aby sa firma vrátila na rastovú krivku a postupne boli záväzky splatené,“ dodal Chrapko.

Progresívna firma

Dedoles sa v minulosti zviditeľnil viacerými kampaňami na podporu LGBT hnutia. Imunitu voči kritike tohto kroku sa vlani snažil získať aj kurióznym rozhodnutím, podľa ktorého za každý „dúhový“ komentár – či už pozitívny, alebo negatívny – daruje jedno euro komunite sexuálnych menšín v Nadácii Pontis. Chcel tak vraj premeniť „hejt“ na lásku, vzájomné pochopenie a pomoc.

(tasr/tod)


Ďalšie články