Netflix vyhodil stovky ľudí, mnohí tvorili obsah pre menšiny. Firma ústup od ‚woke‘ agendy odmieta

Filmová spoločnosť Netflix dala nedávno zbohom takmer trom stovkám spolupracovníkov. Ich profesijné zaradenie a niektoré ďalšie škrty oživujú špekulácie, že firma brzdí v pretláčaní progresívnej (woke) agendy. Zástupcovia Netflixu ale hovoria o čisto ekonomických príčinách.
Minulý mesiac obletela svet správa, podľa ktorej vôbec najznámejšia streamovacia platforma na svete Netflix prvýkrát po desiatich rokoch stratila predplatiteľov. V prvom štvrťroku 2022 ich odišlo až 200-tisíc, pričom sa naopak očakával nárast o 2,7 milióna zákazníkov. Po tomto poklese má Netflix asi 221,6 milióna aktívnych predplatiteľov.
Investorov nelichotivé výsledky vystrašili natoľko, že bezprostredne po tomto oznámení sa akcie gigantickej spoločnosti prepadli o výrazných 25 percent. A najhoršie časy zrejme ešte len prídu.
Za miernym úpadkom Netflixu možno hľadať viacero faktorov, no skloňuje sa napríklad vplyv konkurencie. Okrem stálice na trhu, akou je HBO Max, sa o slovo hlási aj Disney Plus, platforma, ktorá už v polovici júna po globálnom úspechu zavíta aj na slovenský filmový trh.
Personálne škrty
V snahe zvrátiť negatívny trend sa Netflix rozhodol zaťať do živého a definitívne sa rozlúčiť s 290 spolupracovníkmi. Celkovo prepustil 150 náborových pracovníkov, ako aj ďalších 70 animátorov a 70 dodávateľov pracujúcich na propagačných materiáloch firmy vrátane sociálnych sietí.
„Je smutné, že dnes prepúšťame okolo 150 zamestnancov, väčšinou so sídlom v USA. Tieto zmeny sú primárne poháňané obchodnými potrebami, a nie individuálnym výkonom, čo ich robí obzvlášť náročnými, pretože nikto z nás sa nechce rozlúčiť s takými skvelými kolegami. Usilovne pracujeme na tom, aby sme ich podporili v tomto veľmi zložitom prechode,“ povedal pre americkú televíziu CNBC zástupca Netflixu.
Menej progresivizmu, viac peňazí?
Keďže ľudia prepustení v poslednej množine pracovali na projektoch Strong Black Lead zameranom na černošskú komunitu, Golden zameranom na komunitu amerických aziatov, Con Todo zameranom na Hispáncov a Most zameranom na LGBT komunitu, kritici na internete špekulovali, že sa Netflix snaží odbremeniť od svojej príliš progresívnej povesti.
(viac…)