19. mája, 13:42

Hráč parížskeho Saint-Germain odmietol nastúpiť na zápas pre dúhové čísla na dresoch. Čelí za to kritike a verejnému tlaku

Hráč parížskeho Saint-Germain odmietol nastúpiť na zápas pre dúhové čísla na dresoch. Čelí za to kritike a verejnému tlakuDres Lionela Messiho. Foto: reprofoto facebook/Paris Saint- Germain

Idrissa Gueye zo Senegalu odmietol nastúpiť na zápas svojho klubu Paríž Saint-Germain, pretože číslo na jeho drese by bolo vyhotovené v dúhových farbách. Čelí preto tlaku médií aj miestnej futbalovej federácie. V Katare, odkiaľ pochádzajú majitelia klubu, je pritom homosexualita trestná.

Idrissa Gueye, 32-ročný senegalský futbalista moslimského vierovyznania z parížskeho futbalového klubu Saint-Germain, cez víkend nenastúpil na zápas vo francúzskej lige. Tréner Mario Pochettino na otázky novinárov odpovedal, že nehral z osobných dôvodov. Napokon sa však ukázalo, že hráč odmietol nastúpiť s číslom vyhotoveným v dúhových farbách. V takto upravených dresoch cez víkend odohrali svoje zápasy všetky tímy najvyššej francúzskej ligy a pásky na rukávoch v dúhových farbách mali aj rozhodcovia. Dôvodom je, že francúzske kluby si 17. máj pripomínajú ako Medzinárodný deň boja proti homofóbii, bifóbii a transfóbii.

Francúzska futbalová federácia hráča následne vyzvala, aby správy o tom, že odmietol nastúpiť pre farbu čísel buď dementoval, alebo sa ospravedlnil. V liste údajne napísala, že ak z týchto dôvodov odmietol hrať, tak by to bolo považované za diskriminačné správanie. Na hráča sa vzniesla vlna kritiky aj od viacerých fanúšikov, médií a mimovládnych organizácií.

Zaujímavé je aj oficiálne stanovisko klubu, ktorý je veľmi hrdý na to, že jeho hráči môžu nosiť takýto dres, klub tak „vyjadril odhodlanie bojovať proti homofóbii a všetkým formám diskriminácie“. Vlastníkom klubu Paríž Saint-Germain je pritom katarská kráľovská rodina, ktorá vládne v krajine, kde je homosexualita stále trestná, rovnako ako v Senegale, odkiaľ pochádza Gueye.

Príspevok senegalského ministra športu Matara Ba na podporu Gueyeho. Zdroj: Twitter

Ďalšie články