Recesia hospodárstva v Číne spomaľuje rast v mnohých odvetviach priemyslu. Pokles predajov si medziročne pripísali na konto viaceré firmy technologického sveta.
Ekonomika dostáva v posledných mesiacoch poriadne zabrať. Efekty turbulentnej doby možno pozorovať v každom priemyselnom odvetví i bežnom živote. Ceny potravín, pohonných hmôt či nehnuteľností raketovou rýchlosťou lámu rekordy a ovplyvňujú ekonomické správanie populácie.
V zlej situácii sa ocitla aj ekonomika Číny, ktorej rast sa postupne spomaľuje, a v súčasnosti mnohí analytici v súvislosti s najľudnatejšou krajinou sveta skloňujú pojem recesia. Produkcia v krajine klesá vo viacerých prípadoch o desiatky percent, ako infomuje Wall Street Journal.
Externé vplyvy, ako vojenský konflikt na Ukrajine či pandémia covidu, ktorá v Číne určite nemá prívlastok doznievajúca, negatívne ovplyvňujú hospodárstvo štátu. Viac než vírus mu škodia striktné opatrenia, ktorým sa Štandard venoval v osobitnom článku. Prísny zákaz vychádzania postihuje miliónové mestá.
Výsledky nepriaznivých podmienok pre trh vidno aj na predajoch smartfónov, ktoré v uplynulom kvartáli klesli medziročne o jedenásť percent, ako informuje portál Canalys. Technologické odvetvie totiž stále trápi pretrvávajúci nedostatok čipov.
Kríza zasiahla aj najväčších výrobcov, napríklad amerického giganta Apple. Nový model smartfónu iPhone bude podľa všetkého v niektorých verziách ponúkať procesor, ktorý predstavil už minulý rok, hoci doteraz každý nový model prišiel s lepším čipsetom. Výrobca tieto dohady prirodzene nepotvrdil a pravdu odhalí až oficiálne predstavenie série iPhone 14.
V prvom kvartáli roku 2022 sa predalo niečo vyše 311 miliónov smartfónov, pričom takmer štvrtinový podiel získal kórejský Samsung. S rozdielom 20 miliónov predaných produktov sa na druhej priečke umiestnil americký Apple. Čínski výrobcovia zaznamenali prepad dodávok o pätinu a darilo sa iba značke Honor, ktorá ešte nedávno spadala pod Huawei.
Cookies na našej webovej stránke používame len v dvoch prípadoch. V jednom prípade pre meranie návštevnosti v Google analytics a v druhom prípade pre prihlásenie užívateľa.
Nakoľko sme zrušili inzercie, reklamy a merania tretích strán, nezbierame žiadne citlivé dáta o užívateľoch.
Preto potvrdením súhlasíte so základnými cookies na našom webe.