Kernovej článok a nudná realita

light-font-standard

Miroslava Kernová mi v stredu predpoludním poslala pár otázok, aby si čitateľ mohol urobiť dojem, ako s nimi naložila, zverejním ich celé.

Miroslava Kernová sa opäť venovala Štandardu, svoj text nadpísala zavádzajúcim titulkom: „Denník Štandard píše pre Trend politiku aj komentáre, vydavateľstvo Penty predáva pre Štandard reklamu.“

Druhá časť titulku je pravdivá, čo nižšie objasním, prvá časť vytvára zavádzajúci dojem, realita je podstatne nudnejšia. V texte rieši aj väzby Petra Núñeza na Pentu, čím chce vytvoriť dojem o nejakej blízkosti či previazanosti. Kernovej prístup začínam považovať za kampaňovitý, aj teraz ale budem reagovať vecne.

Miroslava Kernová mi v stredu predpoludním poslala pár otázok, aby si čitateľ mohol urobiť dojem, ako s nimi naložila, zverejním ich celé. Pod nimi ešte pridám vyjadrenie Petra Núñeza k jeho obchodným vzťahom s Pentou.

Otázky píše M. Kernová, odpovede sú moje.

V akom vzťahu je denník Štandard k News and Media Holding? Prečo inzerciu denníka Štandard ponúka NMH?

Zhruba po roku fungovania Štandardu, po dosiahnutí hranice 500 000 unikátnych návštev za mesiac, sme oslovili dva najväčšie vydavateľské domy, NMH a MAFRU Slovensko, s ponukou na predaj reklamy na stránkach Štandardu. Lepšiu ponuku nám dalo NMH, preto sme sa dohodli s nimi. 

Prečo je prevádzkovateľom domény denníka NMH?

NMH nie je prevádzkovateľom našej domény, predáva iba reklamu na našej stránke, na základe zmluvy.

Máme záujem o výstupy z IAM monitoru, metodiky štandardne akceptovanej na slovenskom mediálnom trhu, a preto sme sa súčasne s dohodou o predaji reklamy dohodli aj na tom, že sa staneme súčasťou ich „uzla“, čo je podmienkou na získanie dát z IAB monitora.

Súčasťou tejto zmluvy je aj to, že na našej stránke je uvedený cenník inzercie, ktorú zabezpečuje NMH s prelinkom na ich domovskú stránku. Nijako to neznamená iný, než touto zmluvou vymedzený vzťah.

Prečo vychádzajú články redaktorov Denníka Štandard na Trende?

Od začiatku existencie sme boli oslovovaní inými médiami, či by naše články mohli prebrať. Prvý rok sme preberanie článkov poskytovali zadarmo, s prelinkom a informáciou, kde článok pôvodne vyšiel, po roku je preberanie textov riešené buď zmluvou, alebo na základe reciprocity. Tak vyšli naše texty v českom týždenníku Echo, v poľskom Wszystko co najwaznejsze či v malých odborných či kresťanských médiách (napr. Viera a život). V zásade ale platí, že sme takejto spolupráci otvorení aj voči iným médiám.

Pred krátkym časom podpísal vydavateľ Štandardu dohodu s NMH, ktorá umožňuje predaj a prebratie obmedzeného počtu článkov, do ktorých nemôžu nijako zasahovať, vychádzajú v pôvodnom znení a je pri nich uvedená informácia, že vyšli v Štandarde. Onedlho vyjde v Štandarde investigatívny text o jednom z bývalých partnerov Penty, sme zvedaví, či preberú aj ten.

Kde sídli redakcia denníka Štandard?

Redakcia sídli v Petržalke, Rusovská cesta 9, sídlo vydavateľa je Lamačská cesta 97.

Je to v priestoroch na Záhradníckej? Ak áno, prečo redakcia sídli v priestoroch podnikateľa Roberta Saliu?

Nie. Toho človeka nepoznám, nemáme s ním žiadny kontakt.

Je redakcia alebo vydavateľstvo v nejakom vzťahu k tomuto podnikateľovi?

Nie, nie je.

Kto je skutočným vlastníkom Denníka Štandard?

Tak, ako je verejne známe: 60 percent vlastní Peter Núñez a 40 percent švajčiarska spoločnosť Saidler & Co. Viac sme o tom písali tu, aktivity spoločnosti Saidler & Co. sme priblížili tu.

To je všetko. M. Kernová v svojom texte ešte píše: „Núñezova firma Loco Agency je spoločným vlastníkom s firmou Penty – s News and Media Services, (ktorá je servisnou agentúrou vydavateľstva Penty NMH) spoločnosti Media Connection, v ktorej sú konateľmi šéf NMH Michal Teplica a Peter Núñez.“

Keby pani Kernová položila otázku Petrovi Núñezovi, dozvedela by sa toto:

„Jediným dôvodom partnerstva Loco Agency a NMH v spoločnosti Mediaconnection, je možnosť legálneho získania dát pre mediálnu agentúru Loco agency, ktorá ich potrebuje na plánovanie aj vykazovanie kampaní pre klientov. Mediaconnection je v tomto prípade jednoúčelovým subjektom. NMH si platbami od Loco Agency znižuje svoje náklady na získanie týchto dát. Rovnaký princíp a rovnaká podstata vzťahu je aj pri vzťahu predaj reklamy pre Štandard spoločnosťou NMH. Výnosy sú značne vyššie, než by dosiahol Štandard, ak by predával reklamu samostatne, naopak, dáta z IAM monitoru by boli pre Štandard výrazne drahšie, než ako je to pri tomto spojení.“

Aby som to zhrnul, nepíšeme pre Trend komentáre, ale naše texty (vrátane komentárov) na základe zmluvy Trend v obmedzenom množstve preberá a bez zmien ich publikuje, pričom čitatelia vedia, že tieto texty boli napísané a vyšli v inom médiu. Okrem iného je to spôsob, ako dostať naše názory k širšiemu publiku čitateľov. A v zozname autorov Trendu, ako pani Kernová vie, sú naozaj mnohí autori, ktorých texty v Trende vydali alebo prebrali, napríklad nemecký prezident Frank-Walter Steinmeier, europoslanec Šimečka, štátny tajomník Klus a mnohí ďalší. Dôvod je banálny: keď si kliknete na ich meno, zobrazí sa vám ich článok, čo v Trende vyšiel.


Ďalšie články