4. apríla, 15:28

Móda začína prenikať do digitálneho prostredia a virtuálnej reality. Niektoré kúsky sa predávajú za státisíce dolárov

Móda začína prenikať do digitálneho prostredia a virtuálnej reality. Niektoré kúsky sa predávajú za státisíce dolárovIlustračný obrázok. Foto: TASR/AP

Mnohé firmy opradené desaťročiami skúseností v módnom priemysle sa rozhodli skúsiť šťastie v prostredí virtuálnej reality, teda metaversu. Mnohé z nich si na predražených neexistujúcich produktoch aj slušne zarobili.

Viaceré módne značky začali svoje diela predávať na úplne novom trhu – vo virtuálnej realite. Prostredníctvom unikátnych NFT tokenov začali svoje diela predávať napríklad aj umelci, o čom Štandard písal v osobitnom článku počas zimnej olympiády v Pekingu.

Teraz sa zdá, že viaceré prestížne firmy pôsobiace v oblasti módy chcú uspieť aj vo virtuálnom svete. Príkladov sa ponúka viacero, informuje Wall Street Journal. Mnohé z nedávnych cenových rekordov ďaleko prevyšujú hodnotu reálnych produktov. Exkluzivita aj v prostredí NFT znamená základ pre vysoké ceny. Dobrým príkladom je spoločnosť Cult & Rain, ktorá predávala skutočné tenisky spojené s virtuálnym párom topánok v hodnote 0,5 ETH, čo predstavuje ekvivalent viac ako 1 600 amerických dolárov.

Virtuálny pár topánok. Foto: Cult & Rain

Súčasťou nákupov virtuálnej módy je aj platba v kryptomenách, hoci niektoré virtuálne produkty sa predávali v amerických dolároch. Napríklad značka Burberry uviedla do virtuálnej reality figúrku žraloka s výstižným názvom Sharky B. Náklad 750 kusov v hodnote 300 dolárov za jeden sa vypredal počas 30 sekúnd, uvádza Wall Street Journal. Neskôr sa postavička dala z druhej ruky zohnať za približne tisíc dolárov.

Šťastie s figúrkami vyskúšala aj módna legenda Gucci, ktorá predtým predávala napríklad kabelku v hre Roblox. Svoju postavičku Supergucci ocenila na 1,5 ETH, čiže takmer 5-tisíc dolárov. Nový majiteľ dostane skutočný produkt vyhotovený z keramiky, ale hlavne jeho virtuálneho dvojníka.

Figúrka Supergucci. Foto: Gucci

Pozoruhodný rekord dosiahla ďalšia zo svetoznámych značiek. Čelenka od firmy Dolce & Gabbana vyzdobená mnohými šperkami sa predala za 300-tisíc dolárov. Všeobecne sa očakáva, že trh s módou v metaverse dosiahne do roku 2030 úroveň ročných tržieb 50 miliárd eur. Voči potenciálu takéhoto podnikania sú niektoré značky skeptické, pričom medzi ne patria aj známe mená ako Louis Vouiton. Niektoré označujú výnosný trend za bublinu.

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.