Svet po globalizácii

Volkswagen sa pripravuje na svet po globalizácii. Hlási titulok najvplyvnejšieho globálneho denníka sveta, amerického Wall Street Journal. V detailnej analýze popisuje, ako nemecká automobilka, ktorá rovnako ako tento denník bola jedným zo symbolov globalizácie, zásadne mení stratégiu. Tá by mala stáť v budúcnosti na „reziliencii“, väčšej odolnosti pred globálnymi rizikami. V poslednom období svet zasiahli hneď tri. Vojna, pandémia a obchodné spory.

Výrobná linka vo Volkswagene Slovakia v Bratislave. Foto: TASR Výrobná linka vo Volkswagene Slovakia v Bratislave. Foto: TASR

Prvou ranou pre globalizáciu bola obchodná vojna, ktorú Donald Trump naostro vyhlásil v roku 2018 Číne. Tú obvinil, že zneužíva voľný svetový obchod a porušuje pravidlá, ku ktorým sa zaviazala vo chví…


Vytvorte si účet zadarmo
alebo sa prihláste do svojho účtu a dočítajte tento článok.

Pokračovaním súhlasíte s aktualizovanými Podmienkami k ochrane súkromia a Všeobecnými obchodnými podmienkami