Firme Absolut prekáža oficiálna definícia pojmu láska. Vo výzve preto volá po zmene slovníka

absolut Foto: Absolut.com

Zahraničná značka alkoholu Absolut sa po predošlých kontroverzných kampaniach rozhodla spochybniť už aj obsah slovenského slovníka. Prekáža jej heterosexuálny výklad pojmu láska. Absolut sa dlhodobo netají tým, že chce meniť postoje väčšiny Slovákov.

Švédska značka vodky Absolut na Slovensku rozbehla ďalšiu progresívnu kampaň. V rámci novej výzvy, pri ktorej zbiera aj podpisy radových občanov, tentokrát upriamuje pozornosť na definíciu pojmu láska tak, ako ho chápe jazykoveda.

„Jedna z definícií lásky Slovníka súčasného slovenského jazyka hovorí, že láska je náklonnosť jedného pohlavia k druhému. Absolut však verí, že nezáleží na tom, koho milujeme. Každý má právo milovať, koho chce, pretože každá láska je láska. Buďme k sebe tolerantní a otvorme dvere každej vzájomnej láske aj v našom slovníku,“ tvrdí na svojom webe firma.

Zmenu oficiálnej definície lásky podporilo v čase písania článku takmer 4-tisíc osôb. Za každých tisíc podpisov chce spoločnosť venovať 250 eur Iniciatíve Inakosť presadzujúcej záujmy LGBT komunity na Slovensku.

Od roku 2012 je Iniciatíva Inakosť platformou slovenských aktivistov, ktorí sa „spoločne snažia o dosiahnutie právneho uznania párov rovnakého pohlavia a ich rodín, právne uznanie rodovej identity transrodových ľudí bez nutnosti sterilizácie a iných nie nevyhnutných lekárskych procedúr…“

Radovým používateľom, ktorí zapájanie firmy do kultúrnej vojny kritizujú, výrobca alkoholu vo veľkej miere iba odpisuje emotikonmi srdca alebo im posiela svoj slogan „poď žiť, nechaj žiť“, ktorý má podporovať neviazaný životný najmä v súvislosti s konzumáciou alkoholu.

Nielen sexuálna orientácia, ale aj etnikum

Absolut už v minulosti priniesla reklamy, ktoré koketovali s otázkou sexuálnych menšín. V jej spote z nočného klubu z minulého roka vystupovali aj viaceré LGBT páry a zábery boli doplnené prehláseniami o tom, že „láska je tolerantná“ alebo že sa „teší z pravdy a rozmanitosti“.

Pripomeňme, že firma v minulosti priniesla okrem iného aj kampaň na podporu multikulturalizmu, v ktorej za pomoci černošky žijúcej na Slovensku oblečenej v tunajšom ľudovom kroji presviedčala verejnosť, že „Slovensko žije všetkými farbami“.

O čo ide?  

Svoje ciele spoločnosť ani nemaskuje, ale otvorene pomenúva. Šéfka marketingu spoločnosti Katarína Hozáková už dávnejšie uviedla, že Slovensko patrí medzi „najviac xenofóbne krajiny v EÚ“ a nechala sa počuť, že sila ich značky im „dáva moc ovplyvňovať“, čo vraj vníma ako „veľkú zodpovednosť“.

„Veríme, že sa nám podarí otvoriť túto tému a zmeniť postoje väčšiny, ktoré sú často postavené na nezmyselných predsudkoch. Akceptácia, otvorenosť, rovnosť či sloboda sú hodnoty, ktoré chceme touto kampaňou priniesť na Slovensko,“ povedala v minulosti o staršej LGBT reklame Veronika Lisová, manažérka značky.


Ďalšie články