7. februára, 05:52

Zaspávajú vaše deti pri svetle alebo pozerajú pred spaním do obrazovky? Robíte chybu

Zaspávajú vaše deti pri svetle alebo pozerajú pred spaním do obrazovky? Robíte chybuIlustračný obrázok. Foto: Donnie Ray Jones/Flickr.com

Nedávna štúdia z University of Colorado naznačuje, že aj mierne vystavenie slabému svetlu môže narušiť spánok dieťaťa.

Patríte k tým, ktorí zaspávajú s mobilom v ruke alebo pri pozeraní seriálu? Ak chcete mať skutočne kvalitný spánok, s týmito návykmi by ste mali prestať. Zloženie aj intenzita svetla, ktorému vystavujete svoje telo pred spánkom, negatívne ovplyvňujú jeho kvalitu.

Najnebezpečnejšie je v tomto smere takzvané modré svetlo z digitálnych technológií. Zamedzuje vyplavovaniu melatonínu (hormón spánku). Najmenej melatonínu máme počas dňa a najviac (80 percent) ho produkuje telo v čase medzi 22:00 až 2:00 ráno. Čím je tma okolo nás väčšia, tým viac melatonínu prúdi v tele.

Keď máme v tele málo melatonínu, máme problém zaspať alebo trpíme nekvalitným spánkom. Tento hormón tiež prispieva k vyrovnaniu hladiny kortizolu, ktorý je zodpovedný za stres. Vysoká hladina kortizolu narúša spánkové vzorce. Okrem toho upravuje melatonín náš cirkadiánny rytmus – systém, ktorý riadi cyklus spánku a bdenia.

Ďalšie články

Táto stránka využíva súbory cookies. Súhlasíte s ich používaním? Bližšie informácie TU.