Na ceste k zdravému telu sa netreba prepínať do módu extrémnej námahy. Výsledky sa v organizme podľa výskumov dostavia už po hodine mierneho cvičenia. Aj pravidelný pohyb bez ničenia vlastného tela je teda kľúčom k zlepšeniu zdravotného stavu.

Prvý mesiac roku 2022 bude čo nevidieť za nami. Prázdniny aj dovolenky sa definitívne skončili a návrat do bežného života otvára priestor na nové povzbudenie. Podľa niektorých prieskumov totiž až 80 percent ľudí upustí od svojich novoročných predsavzatí už do druhého februárového týždňa.

Vedecké dáta pritom ukazujú, že pri budovaní lepšej kondície netreba urobiť až tak veľa, ako by sa mohlo laikom zdať. Jednou z ľahšie realizovateľných metód je osvojiť si umenie malých, postupných krokov.

„Nepotrebujeme chodiť do fitka alebo si doma spraviť posilňovňu. Stačí pol hodina rýchlej chôdze denne. Zmeny v životnom štýle nemusia byť magické, môže to byť hocijaká forma pohybu, ktorý vás baví,“ vysvetlil v novoročnom rozhovore pre Štandard obezitológ Ivan Majerčák o azda najčastejšom novoročnom cieli – úbytku hmotnosti.

Najnovšie autorské články