Užili sme si to, dovysvetľovali sme učivo, obnovili školské návyky, deti boli disciplinované a priateľské. Takto opisujú návrat detí a ich správanie predstavitelia škôl, ktoré sa v decembri zúčastnili na pilotnom testovaní.

Za pilotné testovanie a dva týždne v škole sú všetci zúčastnení vďační, hovorí Jana Murínová, riaditeľka Základnej školy v Mútnom, v okrese Námestovo. „Žiaci boli radi, že sa vrátili do kolektívu, učitelia si konečne mohli vykonávať svoju prácu tak, ako to vyštudovali, teda pri priamom kontakte s deťmi, a s využitím tých správnych psychologických metód,“ pochvaľuje si riaditeľka.

Podobne to vnímajú na Súkromnej základnej škole na Ružovej ulici v Banskej Bystrici, kam sa žiaci vrátili aspoň na týždeň. „Psychosociálna kompetencia je pre náš mozog stále najdôležitejšia. Deti potrebujú kontakty, spätnú väzbu a priamy záujem o ich osobu," povedala riaditeľka Aneta Chlebničanová s odôvodnením, že nič nedokáže motivovať žiakov viac, než osobná pochvala a priateľské poľapkanie po pleci.

Dva týždne do Vianoc využili na Základnej škole v Spišskom Hrhove, v okrese Levoča, kde ostalo doma len desať percent žiakov. „Boli to žiaci, ktorých rodičia nesúhlasili s testovaním, lebo sa deti báli, ale najväčším počtom z nich boli žiaci z vylúčenej rómskej komunity,“ podmienky na východe Slovenska približuje riaditeľ Peter Strážik.

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.