Pellegrini, Matovič, Kollár znie poradie najsledovanejších politikov na Facebooku. Státisíce sledovateľov oslovujú príspevkami takmer každodenne. Pre väčšinu politikov sú sociálne siete v medzivolebnom období hlavným komunikačným kanálom, hovorí odborník na komunikáciu.

Na sociálnej sieti je najsledovanejším zo šéfov parlamentných strán líder Hlasu – sociálnej demokracie Peter Pellegrini. Má 314-tisíc sledovateľov. Druhým je expremiér a súčasný minister financií Igor Matovič (OĽaNO) s 283-tisíc sledovateľmi. Tretím je predseda Sme rodina Boris Kollár, ktorého sleduje 146-tisíc ľudí. Pri strane Smer – sociálna demokracia neplatí pravidlo, že dominuje líder strany. Kým predseda Robert Fico ma 144-tisíc sledovateľov, poslanec Ľuboš Blaha svojho straníckeho šéfa predbehol a má už takmer 160-tisíc fanúšikov.

Predseda strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík má 143-tisíc sledovateľov. Poradie uzatvárajú predsedníčka Za ľudí Veronika Remišová, ktorú sleduje 56-tisíc ľudí a Marian Kotleba (ĽSNS), ktorý má 46-tisíc fanúšikov.

Odborník na sociálne siete Gabriel Tóth z agentúry Katedra Komunikácie hovorí, že pre politikov sú sociálne siete čoraz dôležitejšie. Počet ich používateľov sa neustále zväčšuje a tým pádom podľa neho rastie aj publikum, ktoré vedia svojimi posolstvami zasiahnuť. „Nezriedka virálny status politika má výrazne väčší dosah ako článok či reportáž v klasických médiách. Zároveň majú sociálne siete pre politikov tú výhodu, že im umožňujú komunikovať so svojimi voličmi priamo, a teda nie sú závislí od toho, ako a či klasické médiá ich tému spracujú,“ povedal agentúre SITA Tóth.

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.