Britský bulvárny denník Daily Express sa ospravedlnil za zverejnenie prevzatého článku, v ktorom sa tvrdí, že Rusko ukradlo vzorec na vakcínu spoločnosti AstraZeneca a na jeho základe vytvorilo očkovaciu látku Sputnik V. Informoval o tom v stredu ruský spravodajský web Meduza.io.

Pôvodne sa tieto tvrdenia objavili v inom britskom bulvárnom denníku The Sun, ktorý bez uvedenia zdrojov napísal, že britské "tajné služby majú dôkazy, že údaje ukradol jeden z Putinových špiónov". Tento článok neskôr prevzalo niekoľko ďalších bulvárnych periodík vrátane denníka Daily Express.

Ruský fond priamych investícií (RFPI), ktorý zodpovedá za marketing a predaj vakcíny Sputnik V v zahraničí, vo svojom vyhlásení z 11. októbra označil tvrdenia The Sun za "ďalší príklad falošných správ" a vysvetlil rozdiel medzi štruktúrou Sputniku V a vakcíny Vaxzevria od spoločnosti AstraZeneca.

RFPI konštatoval, že "namiesto šírenia falošných správ by britské médiá a vládne úrady mali lepšie chrániť povesť spoločnosti AstraZeneca a jej bezpečnej a účinnej vakcíny, na ktorú v médiách neustále útočia konkurenti tvrdeniami vytrhnutými z kontextu".

(viac…)

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.