Reality šou presviedča, že byť nahý v televízii a za peniaze nie je tabu. Teraz mieri na Slovensko

NA Zdroj: Internet

Jedna z najkontroverznejších reality šou na svete, britská Naked Attraction, mieri na slovenský mediálny trh. Adepti, ktorí budú v podivnej zoznamke pózovať celkom nahí a vystavovať vo farebných boxoch svoje genitálie za peniaze, sa už môžu prihlasovať na kasting.

Príchod nespočetného množstva reality šou na svetové a slovenské obrazovky v posledných rokoch pozvoľna posúval hranice televíznej zábavy a odbúraval takmer všetky tabuizované témy.

Väčšinou však boli slabým odvarom programu, ktorý na tunajší mediálny trh zavíta už v najbližších týždňoch. O jeho uvedenie sa postará internetová televízia Mall TV, pôvodne z Českej republiky.

Reč je o britskom programe Naked Attraction. Ako už samotný názov napovedá, kľúčovým prvkom v tejto kontroverznej zoznamovacej šou je explicitná nahota, ktorá má stáť na počiatku milostného vzťahu. Ide tak o akési obrátenie postupu pri bežnom nadväzovaní známosti.

Šou v praxi vyzerá tak, že oblečený záujemca/záujemkyňa si pred očami státisícov až miliónov divákov po boku moderátorky vyberá zo šiestich nahých adeptov alebo adeptiek, ktorí stoja zakrytí v takmer nepriehľadných farebných boxoch.

Časti boxov sa v priebehu šou odkrývajú. Po odhalení po pás je vyradený prvý adept, po odhalení po krk druhý, po odhalení celej postavy tretí a z posledných dvoch si záujemca vyberie toho alebo tú, s ktorým/ktorou napokon pôjde na rande – už v oblečení. Na konci relácie sa však musí ukázať nahý aj záujemca.

Chcete byť nahý pred celým národom?

Ako informuje stránka komparz.tv, prípravy na slovenskú odnož sa momentálne nachádzajú vo fáze výberu účinkujúcich, pričom dátum uzávierky kastingu bol stanovený na 1. novembra tohto roka. Konečná selekcia bude prebiehať v hlavnom meste a dvere má otvorené každý dospelý človek.

Podľa komparz.tv sa hľadajú slobodní muži a slobodné ženy vo veku od 18 do 55 rokov, ktorí majú chuť spoznať partnera na základe fyzickej príťažlivosti. Účinkovanie v šou je honorované.

„V novej štúdiovej zoznamovacej šou pôjde o nezáväzné zoznámenie, neopakovateľné zážitky a spojenia. Nepotrebujete sa dobrovoľne nechať zatvoriť v jednom dome (či na jednej farme), aby ste spoznali niekoho zaujímavého. Máme pre vás novú zoznamovaciu šou. Jedinečná a úplne iná šou než čokoľvek, čo ste doposiaľ videli,“ informuje stránka.

Naked Attraction sa po uvedení v domovskom Spojenom kráľovstve, kde si na vlnách kanálu Channel 4 odbila už niekoľko sérií, dostalo priestoru aj v Nemecku, Dánsku, Nórsku, Taliansku a Fínsku, v tomto roku je plánovaná aj v konzervatívnom Poľsku.

O rozruch nie je núdza

Vzhľadom bezprecedentný koncept podali diváci v Británii miestnemu dozornému orgánu Ofcom množstvo sťažností. Ten sa však rozhodol vec neprešetrovať, pretože vraj nezistil nič, čo by porušovalo stanovené pravidlá. Šou vraj nezobrazovala žiadnu sexuálnu aktivitu.

Program si tiež získava špeciálnu priazeň LGBT komunity za šírenie progresívnych naratívov. Predstavili sa v ňom aj súťažiaci, ktorí sú takzvane transrodoví a pansexuálni – osoby, ktoré priťahujú ostatní bez ohľadu na ich rodovú identitu alebo biologické pohlavie.

V minulosti sa na typických londýnskych autobusoch objavila reklama, ktorá zviditeľňovala Naked Attraction pomerne zvláštnym spôsobom. Okrem iného zahŕňala panel s nápisom „táto osoba miluje byť nahá“ a šípku namierenú hore smerom k sedadlám cestujúcich.

Po masívnej vlne kritiky, ktorá obsahovala aj argument o tom, že na oných sedadlách môžu sedieť aj deti a iné zraniteľné osoby, ktorých nápis sexualizuje, spoločnosť Channel 4 reklamu z prostriedkov verejnej dopravy stiahla.


Ďalšie články