Vyobrazovanie tradičných rodových úloh dostane v spoločnosti Lego stopku. Vyrábať chcú namiesto toho rodovo neutrálne produkty, ktoré vraj budú pre všetkých. Podobne má byť smerovaný aj marketing spoločnosti.

Dánska spoločnosť Lego, ktorá patrí k najväčším výrobcom hračiek na svete, plánuje vyrábať rodovo neutrálnu stavebnicu. Chce tak zabezpečiť, aby boli produkty a propagačné materiály spoločnosti oslobodené od „nebezpečných“ rodových stereotypov.

Zmeny sú postavené na výskume objednanom samou spoločnosťou Lego. Vzorku tvorilo sedemtisíc rodičov s deťmi od 6 do 14 rokov. Respondenti pochádzali z Česka, Číny, Japonska, Poľska, Ruska, Veľkej Británie a Spojených štátov amerických.

Podľa prieskumu si 74 percent chlapcov a 62 percent dievčat myslí, že niektoré aktivity sú určené len pre jedno z pohlaví. Napriek tomu je 82 percent dievčat presvedčených, že je v poriadku, ak ony hrajú futbal a chlapci chodia na balet. U opačného pohlavia zdieľalo túto myšlienku 71 percent chlapcov.

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.