Multižánrové spojenie toho najlepšieho zo súčasnej chválovej hudby so svetelnou a projekčnou šou, tanec, divadlo, do toho svedectvá a povzbudzujúci príhovor. Už tento víkend v online priestore Godzone turné a koncertný film To, na čom záleží.

Pre bežného mladého kresťana na Slovensku je veľmi nepravdepodobné, že by za poslednú dekádu nepočul o projekte Godzone. Chválový a evanjelizačný fenomén vyrástol z malej spolupráce niekoľkých kapiel, dobrovoľníkov a pozvánky z Rady pre mládež pri KBS zorganizovať niekoľko evanjelizačných koncertov v rámci Týždňa Cirkvi pre mládež. Nenápadný projektík sa za niekoľko rokov etabloval na hybnú silu tzv. novej evanjelizácie (nová v zápaloch, metódach a výraze) na Slovensku, čím vystriedal generačne staršiu Kampaň pre Ježiša od spoločenstva Martindom (ktoré sme nedávno spomínali).

Projekt Godzone dnes zastrešuje veľmi veľa aktivít: animátorskú školu, vydavateľstvo či misijné výjazdy. Viditeľný je však najmä v koncertnej a produkčnej oblasti, vďaka čomu sa postupne stal relevantným partnerom snáď pre akékoľvek väčšie kresťanské podujatie, napríklad spoluprácou pri Národných stretnutiach mládeže alebo Svetových dňoch mládeže v Krakove. Najznámejší a najväčší výstup projektu Godzone je pritom každoročné hudobné turné v niekoľkých slovenských mestách. Multižánrové spojenie toho najlepšieho zo súčasnej chválovej hudby so svetelnou a projekčnou šou, tanec, divadlo, do toho svedectvá a povzbudzujúci príhovor. Ak ste to už niekedy absolvovali, viete, o čom hovoríme – ak nie, skúste si do toho ešte predstaviť atmosféru obrovskej haly plnej zvedavých a nadšených mladých ľudí. 

Ivan Petro. Foto: Anna Opinová

Práve pre masový charakter podujatia bola tento rok namieste otázka, ako to vlastne prebehne; a či vôbec. Ako mnoho iných podujatí, aj Godzone sa rozhodli presunúť turné do online priestoru – a natočiť koncertný film, ktorý bude premietaný na webe. Na rozdiel od sekulárnych umelcov však motívom neboli chýbajúce tržby – keďže vstup je výlučne zadarmo –, ale evanjelizácia. Posledné roky totiž turné navštevovalo vyše 25 000 ľudí. Ukáže film potenciál osloviť vďaka internetu ešte viac divákov?

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.