Závislosť chodu gastroprevádzok od rozdeľovania zákazníkov na očkovaných a neočkovaných ešte viac polarizuje spoločnosť. Pre mnoho prevádzok, ktoré už aj v súčasnosti pociťujú dramatický pokles tržieb oproti obdobiu pred pandémiou nového koronavírusu, budú zároveň nové opatrenia likvidačné. Myslí si to Ján Blaško z Humenného pôsobiaci v gastrosektore približne 30 rokov.

"Tak ako sa v minulosti hádal otec so synom pre politiku, tak sa teraz hádajú pre očkovanie rodiny, kamaráti, spoločnosť je polarizovaná. Keď nepustíme každého zákazníka, bude obmedzená dostupnosť našich služieb. A my budeme v ešte väčších problémoch, než sme," povedal Blaško pre TASR.

Zmena v správaní ľudí v súvislosti s pandémiou má podľa neho citeľný dosah na gastrosektor aj bez obmedzení. "Ľudia už tak nemigrujú po uliciach. Už ani teraz nie sú obsadené reštaurácie," ozrejmil. Podotkol, že štát zavedením "dvojakej kategórie" zákazníkov akoby presunul svoje povinnosti na prevádzkovateľov služieb. Chýba mu predpríprava zavádzaných opatrení, jednoznačné usmernenia, metodika a zároveň adekvátna pomoc.

Sprísňovanie pravidiel v rámci očakávanej tretej pandemickej vlny označil za "obrovskú katastrofu" pre gastrosektor, a to bez ohľadu na región. Zavádzanie nových opatrení vníma ako "represívny krok" voči podnikateľom.

To najlepšie
zo Štandardu

Štandard

Prihláste sa na odber
najlepších článkov týždňa
na denníku štandard.